با هم بگردیم
با هم بگردیم

توضیحات ارسالی

اقامتگاه بوم گردی گل بی بی بیدخت

در استان خراسان رضوی، شهرستان گناباد، شهر بیدخت، میدان شهید نقره، ابتدای خیابان جمهوری واقع شده است. این خانه تاریخی با معماری کاملا سنتی و قدمت 105 سال یادگاری با شکوه و ارزشمند از گذشته های دور و سال 1295 است که پس از مرمت و بازسازی در اردیبهشت ماه سال 1398 به عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسید.

درباره اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی گل بی بی دارای حیاطی بزرگ و دلباز با درختان سرسبز، گلدان های کوچک رنگی و آب نما و 7 اتاق با سرویس کف خواب می باشد که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش 53 گردشگر را دارد. اتاق های این خانه سنتی به صورت 4 اتاق چهار نفره، یک اتاق پنج نفره، یک اتاق هشت نفره و یک اتاق 15 نفره است که یک اتاق 4 نفره و یک اتاق 5 نفره دارای سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت ایرانی و حمام) می باشند اما سایر اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند بنابراین مهمانان عزیز می بایست از سرویس بهداشتی (2 توالت ایرانی و یک توالت فرنگی و یک حمام مردانه و 2 توالت ایرانی و یک توالت فرنگی و یک حمام برای خانم ها) داخل حیاط به صورت اشتراکی استفاده نمایند.

امکانات و خدمات ارائه شده

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی گل بی بی برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ مسقف، پارکینگ غیرمسقف عمومی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، آشپزخانه عمومی با تمام تجهیزات، سیستم گرمایشی و سرمایشی (بخاری گازی، کرسی، کولر آبی، پنکه رومیزی و پنکه سقفی) اشاره کرد.

تذکر

لازم به ذکر است مهمانان عزیز در صورت تمایل و هماهنگی قبلی با پرسنل این خانه بومی می توانند از انواع غذاهای لذیذ محلی و سنتی نظیر قورمه محلی با گوشت گوسفند، جوش پره، گندم پلو با بادمجون و کشک و بادمجون سفارش دهند و میل نمایند.

جاذبه های گردشگری

شهر دیدنی و بسیار زیبای بیدخت در فاصله 7 کیلومتری شرق شهرستان گناباد قرار دارد و دارای جاذبه های دیدنی بسیاری همچون مسجد جامع شهر، یخدان کوثر، حوض زهرا، بادگیرهای قدیمی، کاروانسرای حاجی معین، آب انبار و حمام های باستانی و مزارسلطانی دیدن نمایند. قنات قصبه، کال شور، منطقه ییلاقی سنو و آستان مقدس امامزاده عابد (ع) کاخک از دیگر آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی مهم این منطقه می باشد.

فاصله (تقریبی) این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم

فاصله تا شهر  گناباد –> 6.8 کیلومتر ( 10 دقیقه )

فاصله تا فرودگاه بیرجند –> 209 کیلومتر ( 2 ساعت و 35 دقیقه )

فاصله تا ایستگاه راه آهن بجستان –> 70.2 کیلومتر ( 53 دقیقه)

فاصله تا پایانه مسافربری گناباد –> 11.2 کیلومتر ( 15 دقیقه )

فاصله تا مسجد جامع بیدخت –> 800 متر ( 2 دقیقه )

فاصله تا حوض زهرا –> 2.1 کیلومتر ( 4 دقیقه )

فاصله تا یخدان کوثر –> 6.1 کیلومتر ( 11 دقیقه )

فاصله تا موزه آب و مردم شناسی گناباد –> 7.5  کیلومتر ( 12 دقیقه )

فاصله تا مسجد جامع گناباد –> 7.5 کیلومتر ( 12 دقیقه )

فاصله تا قنات قصبه گناباد –> 9.4 کیلومتر ( 15 دقیقه )

فاصله تا کال شور –> 44.3 کیلومتر (32 دقیقه )

فاصله تا بقعه متبرک امامزاده عابد (ع) کاخک –> 38.3 کیلومتر ( 33 دقیقه )

فاصله تا منطقه ییلاقی سنو –> 35.4 کیلومتر (35 دقیقه)

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اقامتگاه بوم گردی گل بی بی بیدخت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *