با هم بگردیم
با هم بگردیم

توضیحات ارسالی

تنگه ای بکر و زیبا با مسیری پر چالش که تنها قسمت کوتاهی از تنگه نیاز به شنا دارد. تنگه و آبشار دم اسبی مناسب افرادی هست که علاقه به آب نوردی دارند.

📍مسیر دسترسی:

از شیراز به سمت جاده بوشهر، کمهره سرخی حرکت می کنید تا به روستای کره بس برسید. و از اینجا مسیر پیاده روی آغاز می شود. باید به مدت سه ساعت کوهنوردی سبک انجام دهید و در طول مسیر چشمه و آب ندارید تا به آبشار اصلی می رسید. بعد از استراحت کنار چشمه و درختان و مسیر برگشت از سمت رودخانه و تنگه رو انتخاب می کنید که تقریباً ۳ ساعت آب نوردی دارید و بعد از عبور از تنگه باید به سمت بالا و از درون باغ اناری که در سمت چپ می بینید عبور کنید تا به روستا بازگردید.

تمام مسیر تنگه با درختان بلوط و انار و همچنین درخچه‌های و بوته‌های گیاهان دارویی آراسته شده‌اند. این منطقه سبز، میزبان حیوانات و پرندگان بسیاری است. از حیوانات و پرندگان شکاری تا خزندگان کمیاب. یکی از دیدنی‌ترین منظره‌های طبیعی در این تنگه، تماشای جست و خیز سنجاب‌ها میان درختان بلوط جنگلی است.
✅ بهترین فصل بازدید در بهار و تابستان هست.

تجهیزات مورد نیاز
تجهیزات کوهنوردی و وسایل کمپ زنی و کیسه خواب که در صورت اقامت بتوانید از آنها استفاده کنید .متاسفانه هنوز امکانات رفاهی از قبیل هتل و مهمانسراها  وجود ندارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تنگه و آبشار دم اسبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *